Остання редакція: 2021-05-01
Тези доповіді
Стрімкий розвиток інформаційних технологій призвів до суттєвих змін у житті людей — відбулося підвищення продуктивності упродовж дня в зв’язку зі скороченням часу на вирішення побутових проблем. Все частіше для спілкування один з одним люди обирають програми на власних мобільних пристроях — месенджерах — Viber, Telegram, Skype, Facebook Messenger. Поєднання систем миттєвих повідомлень та маркетингу забезпечило появу ботів — програм для автоматизованого виконання простих та повторюваних завдань за короткий термін часу. Розробка ботів у бізнес-сфері є особливо актуальним питанням на сьогодні.
Об’єкт дослідження — бот для формування замовлення для копіювального центру, чат-бот для підтримки.
Предмет дослідження — методи розробки ботів.
Метою наукової роботи є залучення більшої кількості клієнтів для здійснення друку при розробленні Telegram-бота.
У результаті дослідження було визначено, що для підвищення рівня продаж та залучення клієнтів за допомогою мобільних телефонів для копіювального центру можна застосовувати ботів-месенджерів, які відповідають наступним критеріям: розроблений засіб не займає додаткової пам’яті на пристрої, не має унікального дизайну, який би заважав сприймати інформацію користувачу, легкий у використанні, має цілодобову підтримку, забезпечує простий спосіб комунікації.
При визначенні платформи для розробки робота було виявлено, що хоча українці при виборі месенджерів надають перевагу Viber — 87 %, Facebook Messenger — 48 %, Telegram — 40 %, найбільш перспективний для розробки зрозумілих та зручних у використанні ботів є останній.
З метою розробки робота, який враховує всі можливі сценарії дій користувача, було проведено опитування та створено логіку бота.
Мовою програмування Python було розроблено Telegram-бота, що допомагає оформлювати замовлення онлайн: обирати продукцію через каталог, додавати в кошик товари, оформлювати замовлення, надавати контактні дані клієнта, обирати дату виготовлення та відділення копіювального центру, обрати спосіб доставки та оплати, надсилати деталі замовлення на електронну пошту.
Для забезпечення користувачів службою підтримки було створено чат-бота на основі засобів розпізнавання людської писемності — Dialogflow. Помічник може надати відповіді на питання, що пов’язані із роботою як копіювального центру, так і бота для здійснення замовлень. Чат-бота було протестовано, а на виявлених похибках здійснено тренування аґента.