Наукові конференції України, Друкарство молоде-2021

Розмір шрифту: 
Використання елементів доповненої реальності в поліграфічній продукції
Діана Бординюк, Дмитро Гаврилюк

Остання редакція: 2021-05-01

Тези доповіді


У розвинених країнах світу для забезпечення можливості відтворення динамічного контенту у друкованих виробах застосовують технологію доповненої реальності, або технологію QR-кодів. Саме вони забезпечують друковані видання додатковим медіаконтентом, який доповнює змістом сторінки видання. Розробка подібних проєктів є актуальною, адже друкований виріб з елементами доповненої реальності сприятиме значній зацікавленості читачів у книжкових виробах, ефективнішому засвоєнню інформації, заохочуватиме до читання.

В Україні технологія доповненої реальності не надто широко розвинена, а її впровадження викликає низку проблем, до яких українські видавництва, здебільшого, не готові. Зважаючи на це, українські видавці практикують альтернативний варіант технології доповненої реальності — технологію QR-кодів.

Метою роботи є розробка дитячого видання з елементами доповненої реальності.

Вивчивши питання актуальності та перспектив розвитку AR-технології у поліграфії та здійснивши аналіз ринку видань з елементами доповненої реальності, було прийнято рішення створити проєкт «KazkaMy», який передбачає розробку дитячого видання українських народних казок з впровадження технологій доповненої реальності та QR-кодів для забезпечення відтворення у користувачів додаткового медіаконтенту.

Методика виконання наукової роботи полягала у фіксованій сукупності практичних дій, які б призвели до потрібного результату — розробленого дитячого видання з елементами доповненої реальності. Вона включала в себе такі етапи роботи: розробка елементів фірмового стилю — логотипу у двох форматах, фірмових кольорів та шрифтів проєкту; підбір та обробка текстової інформації, створення ілюстративного матеріалу та розробка анімації для кожного розвороту видання; виготовлення оригінал-макету та друк дитячої книги обсягом 36 сторінок відповідно до всіх технічних вимог до дитячої продукції всіх вікових категорій; здійснення порівняльного аналізу двох технологій відтворення додаткового мультимедійного контенту — технології доповненої реальності та технології QR-кодів; генерування та налаштування QR-кодів, які надають доступ до додаткового мультимедійного контенту, відповідно до кожного розвороту видання; розробка мобільного додатку з доповненою реальністю для мобільних пристроїв на базі ОС Android версії 8.0 і вище (рис.).

Таким чином, дитяча книга, мобільний додаток з доповненою реальністю та згенеровані на сторінках видання QR-коди разом формують єдине ціле — проєкт «KazkaMy». Книга може використовуватись цілком автономно і незалежно від технологій відтворення додаткового медіаконтенту, однак, саме використання останнього дає змогу доповнити видання додатковим змістом, з яким воно стає візуально більш цілісним та завершеним.


Ключові слова


доповнена реальність; поліграфічна продукція; QR-коди

Full Text: PDF