Остання редакція: 2020-04-18
Тези доповіді
Інфографіка — це спосіб представлення інформації у візуальному вигляді, перевагами якої є легкість сприйняття, ефективність подачі інформації, великий візуальний матеріал. Саме тому інфографіка для дітей дуже важлива, оскільки чим менше текстової інформації та деталізації, тим краще буде запам’ятовуватися та втримуватися увага. При візуалізації дитячої інформації засобами інфографіки вирішується ряд певних задач, а саме: передається інформація та розпізнавання засобів, розвивається критичне і візуальне мислення, активується навчальна й пізнавальна діяльності, забезпечується інтенсивність сприйняття, збільшується візуальна грамотність та культура. Тому, аналіз видів інфографіки для дітей є актуальним завданням [1]. На основі аналізу літературних джерел було розроблено класифікацію інфографіки для дітей (рис.). Було виокремлено наступні види інфографіки для дітей:— за цільовим призначенням: інфографіка-інструкція, соціальна інфографіка, інфографіка, як реклама, навчальна інфографіка;— за способом поширення: друкована та електронна. Електронна у свою чергу поділяється на масштабовану, клікабельну, анімовану, відео-графіку та інтерактивну;— за змістом: статична, процесуальна, ідейна, хронологічна, географічна, структурна, ієрархічна, особистісна;— за формою реалізації: ілюстрації, графіки, блок-схеми, діаграми, гістограми, карти, матриці;— за цільовою аудиторією: діти дошкільного віку (4–6 років), діти молодшого шкільного віку (7–11), діти середнього шкільного віку (12–15), діти старшого шкільного віку (16–18) [2]. Було проаналізовано види інфографіки, що можливі для використання у навчанні дітей до 10 років та визначено пріоритетні параметри елементів інфорграфіки, а саме: кольори мають бути яскравими, приємними та гармонійно поєднані між собою; текст має бути читабельним; шрифт однаковий, змінюваний лише колір та розмір, залежно від важливості, кегль — не менше 18 пунктів, гарнітура — рублена нормального або півжирного креслення; інформація не повинна дублюватися, щоб не заплутати читача; чіткий вибір теми; актуальність даних; доцільна структура та дизайн. З проведеного аналізу та з розробленої класифікації елементів інфографіки можна зробити висновок, що для дітей різної вікової категорії необхідно застосовувати в електронних виданнях різні за своєю складністю, розмірами та деталізацією елементи інфоргафіки для ефективного інформування дітей.
Література
1. Creative Freedom [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.creativefreedom.co.uk/icon-designers-blog/infographics-for-kids/.
2. Міжнародне видання «The Guardian» [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.theguardian.com/news/datablog/2014/mar/07/infographics-for-children-can-learn-from-data-visualisations.