Наукові конференції України, Друкарство молоде-2021

Розмір шрифту: 
Шрифти та їх авторське право у дизайні паковань
Anna Olexandrivna Maksymchuk

Остання редакція: 2021-05-01

Тези доповіді


Професія дизайнера є не лише творча, а й відповідальна. При створенні макету важливу роль відіграє текст — це стандартний спосіб комунікації зі споживачем. Інколи в дизайні відсутні графічні елементи і все говорять слова, часом вони самі складають враження графічного елементу, що є їх важливою характеристикою. Рано чи пізно дизайнер стикається з таким поняттям як авторське право на шрифт. Згідно «Закону України про авторське право в журнальній продукції», творці шрифтів мають право дозволяти чи не дозволяти використання їх гарнітурних робіт у комерційних цілях. Дизайн паковання має логотип, назву продукції, її характеристики, та інформацію для споживача, і все це має або може мати текстове відображення. Щоб зробити все юридично правильно, дизайнер має перевірити ліцензію шрифта, який він хоче використати, і чи потрібно за нього платити. Далі узгодити із замовником та зробити свою роботу. На прикладі розробленого власного дизайну паковання для цукерок (рис.) хочу показати, що можна використати як безкоштовні, так і платні шрифти.

Отже, дизайнер паковань має бути впевненим, що його дизайн не лише естетично виглядає та несе ідею, а й є легальним.


Ключові слова


шрифти; авторське право; дизайн паковань; гарнітури

Full Text: PDF