Наукові конференції України, Друкарство молоде-2021

Розмір шрифту: 
Пріоритетність критеріїв впливу на зручність використання мультимедійних додатків
Катерина Сергіївна Кушнір

Остання редакція: 2021-05-01

Тези доповіді


На процес створення і використання мультимедійного додатку впливає багато факторів, серед яких можна виділити найбільш вагомі та їх передусім враховувати в процесі проєктування.

Метою роботи є вибір тестового додатку, визначення його основних критеріїв та формування домінантної ієрархічної впорядкованої моделі критеріїв впливу на процес використання мультимедійного додатку.

На підставі теорії графів та методів системного аналізу побудовано ієрархічну модель пріоритетності критеріїв впливу на процес використання мультимедійного додатку. Для проведення дослідження розроблено мультимедійний додаток за мотивами книги Стівена Кінга «ВОНО». Додаток містить такі елементи: ілюстрації, анімації, текст, аудіо інформацію.

Визначено головні фактори, що впливають на зручність користування тестовим додатком: С1 — дизайн, С2 — мультимовність (можливість користуватися додатком декількома мовами), С3 — зручність інтерфейсу, С4 — кросплатформеність, С5 — текстово-ілюстративне наповнення (контент), С6 — інтерактивність. На рис. 1 наведено граф зв’язків між критеріями вибору параметрів.

На основі графу зв’язків між критеріями вибору параметрів сформовано бінарну матрицю досяжності М’ для множини вершин С, а також за нею виконано аналіз та встановлено пріоритетність критеріїв за п’ятьма рівнями. Результатом виконаних дій над елементами початкового орієнтованого графа є домінантна ієрархічна впорядкована модель критеріїв впливу на зручність користування тестовим додатком (рис. 2).

На основі аналізу домінантної ієрархічної моделі, можна зробити висновок, що найбільш вагомими параметрами є М (мультимовність) та Кр (кросплатформеність). Кросплатформеність дійсно є одним із важливих показників, адже сьогодні користувачі не обмежуються використанням одного пристрою, а працюють одночасно з декількома, в тому числі і з різними мобільними платформами. Користувачі віддають перевагу саме тим застосункам, які будуть безперешкодно відтворюватися на їх пристроях. Відтак забезпечення кросплатформеності є запорукою розширення аудиторії користувачів. Проєктування мультимовності також надає значно більше можливостей з точки зору поширення та залучення ширшої аудиторії до користування застосунком.

Мультимовність і кросплатформеність мають однакову вагу, оскільки вони розглядалися з точки зору узагальненого користувацького досвіду, а не одиничного. Тобто до уваги приймалась велика кількість користувачів з різними платформами та мовами користування.

Другому рівню відповідає інтерактивність. Елементи взаємодії є ключовими при використанні мультимедійного додатку користувачем. Менш вагомими, проте теж важливими виявилися текстово-ілюстративне наповнення, дизайн та зручність інтерфейсу, які мають бути розроблені на високому рівні задля створення конкурентоспроможного цікавого мультимедійного додатку.  Фактори, які відповідають третьому, четвертому та п’ятому рівням, відіграють значну роль, проте, при розгляді залежності через систему графів, на них мають великий вплив інші фактори.


Ключові слова


мультимедіа; мультимедійний додаток; процес; використання; ієрархія

Full Text: PDF