Наукові конференції України, Друкарство молоде-2021

Розмір шрифту: 
Технології доповненої реальності в друкованих та електронних виданнях
Олена Василівна Коршикова

Остання редакція: 2021-05-01

Тези доповіді


На сьогоднішній день сфера використання 3D графіки широко застосовується для створення книжок доповненої реальності (AR, Augmented Reality), яка змінює книги та книжкову індустрію до невпізнання. Сучасні AR-книги схожі на інтерактивну гру, мультфільм, онлайн-квест, але ніяк не на звичну паперову книгу з текстовою інформацією.

В цілому, існує два формати таких книг. У вигляді паперової книги, в якій технології доповненої реальності застосовуються для відтворення 3D графіки на обкладинці. Інший варіант, це інтерактивна анімація в доповненій реальності, зроблена у вигляді електронної книги. Перша і найочевидніша мета створення AR-книг — це їх продаж. Вартість AR-книг на сьогодні достатньо велика. Також AR-книги замовляють електронні бібліотеки, наприклад, компанія Bookful.

Компанія Art Nation випустила інтерактивну серію книг англійського письменника Льюїса Керролла про пригоди Аліси в країні чудес із застосуванням технології доповненої реальності. Наклад видання склав 365 тис. примірників, що разом з другою частиною «Аліси в Задзеркаллі», досягає 715 тис.

Результати патентного пошуку за технологіями створення 3D зображень наведені на рис. 1, 2.

Також, на основі результатів патентного пошуку було побудовано кумулятивну криву, що відображає динаміку розвитку технологій створення 3D зображень (рис. 2).

Отже, розвиток технологій створення 3D зображень з кожним роком зростає. Це пояснюється нововведенням цифрових комп’ютеризованих технологій, створенням нового програмного забезпечення та оновленням вже існуючого, а також появою нових методів запису та передавання об’єктів у комп’ютер. Найбільше технологію доповненої реальності застосовують у таких країнах як КНР, Японія та США. Такий інтерес можна пояснити прагненням країн до розвитку у високотехнологічному напрямку.


Ключові слова


друкарство; видавництво; поліграфія; медіатехнології; мультимедійні видання; доповнена реальність

Full Text: PDF