Остання редакція: 2020-04-18
Тези доповіді
Для охоплення більшої аудиторії потенційних клієнтів та автоматизації процесу формування замовлення для копіювального центру було вирішено створити бота, використовуючи платформу із можливостями створення індивідуальної клавіатури Telegram.
При розробці бота було враховано ймовірність того, що на кожному етапі користувач може пригадати чи захотіти ще якийсь товар, якого попередньо не було у кошику, тому створено можливість повернення до перегляду каталогу продукції, а потім відновлення оформлення замовлення. Знайти бота поліграфії Printing&Publishing можна через пошук в Telegram, задля полегшення ідентифікації було додано короткий опис функцій робота та аватарку.
Каталог продукції складається із таких найменувань — бірки, блокноти, буклети, візитки, друк на пакетах, меню, календарі, конверти та флаєри, що відображаються в переписці як inline-кнопки. Кількість найменувань продукції можна змінювати.
При натисненні на будь-яку із них з’являються товари даного типу продукції — повідомлення із зображенням, назвою та короткою характеристикою (ціна, матеріал, кількість, наявність лакування, розмір), які пропонує виготовити копіювальний центр. Також Telegram-бот пропонує обрати товар для занесення в кошик шляхом натиснення на inline-кнопки із назвою продукції, опісля з’являється вікно із написом, що було додано до замовлення.
При визначенні платформи для розробки робота було виявлено, що хоча українці при виборі месенджерів надають перевагу Viber — 87 %, Facebook Messenger — 48 %, Telegram — 40 %, найбільш перспективний для розробки зрозумілих та зручних у використанні ботів є останній. Визначено, що для підвищення рівня продаж та залучення клієнтів за допомогою мобільних телефонів для копіювального центру можна застосовувати ботів-месенджерів, які відповідають наступним критеріям — розроблений засіб не займає додаткової пам’яті на пристрої, не має унікального дизайну, який би заважав сприймати інформацію користувачу, легкість у використанні, цілодобова підтримка, простий спосіб комунікації.
На Python було розроблено Telegram-бота, що допомагає оформлювати замовлення онлайн: обирати продукцію через каталог, додавати в кошик товари, оформлювати замовлення, надавати контактні дані клієнта та обирати дату виготовлення та відділення копіювального центру, обрати спосіб доставки та оплати, надсилати деталі замовлення на електронну пошту (рис.). Для забезпечення користувачів службою підтримки було створено чат-бота на основі засобів розпізнавання людської писемності — Dialogflow. Чат-бота було протестовано, а на виявлених похибках здійснено тренування агента.