Наукові конференції України, Друкарство молоде-2020

Розмір шрифту: 
Доповнена реальність (AR) у контексті книговидання
Рубан Ірина

Остання редакція: 2020-04-18

Тези доповіді


Прикладом інтеграції IT-технологій у видавничу справу є видання з параметром AR — «доповненої реальності». Перша книга з елементами AR була представлена у 2008 році на книжковому ярмарку у місті Франкфурт, де стала одним з хітів виставки. Один з варіантів створення додатків AR полягає у введенні проекту і його об’єктів у Vuforia, котра відповідає за ідентифікацію проекту через Licensekey, а прив’язка до майбутньої сцени віртуального 2D або 3D-об’єкту, який створюють у Unity 3D, здійснюється через відзначену у Vuforia мітку (Target). Використання AR технології в книгах має великий потенціал — це різноманітна література для дітей; додаткові матеріали для підручників, путівники та багато іншого. Тому створення AR контенту для друкованих видань в Unity 3D + Vuforia є актуальним.Була поставлена мета — дослідити принципи створення простого AR доповнення Unity 3D + Vuforia для оформлення путівника. У розробці AR додатку важливим аспектом виявилось взаємне розміщення: контейнеру та мітки (Target), і мітки (Target) відносно AR Camera, котре визначає позиціонування віртуального об’єкта у працюючому AR додатку. Для пошуку оптимального розміщення, експериментальним шляхом домоглись правильного взаємного розміщення камери і мітки (Target), використовуючи трансформацію (Transform: Position, Rotation, Scale). Контроль за виконанням цієї дії здійснювали у вікні попереднього перегляду. Встановлено, що хорошим результатом є той, в якому зображення (Image Target) займає від 40 % до 60 % вікна Camera Preview. У результаті дослідження було розроблено AR додаток для путівника (для Android пристроїв), в якому при наведенні камери пристрою на реальну мітку користувач на екрані девайсу в області відтворення замість мітки побачить, заздалегідь підготовлене, 2D-зображення архітектурного об’єкта. Таким чином, з’ясувалося, що використання у друкованих виданнях технології AR — «доповненої реальності», завдяки візуалізації контенту, підвищує їх привабливість.

Ключові слова


додаткова реальність; AR; IT-технології; Unity 3D; Vuforia; AR додаток

Full Text: PDF