Наукові конференції України, Друкарство молоде-2020

Розмір шрифту: 
Вибір графічного класу при опрацюванні музичної нотації для комп’ютерно-видавничих систем
Олександр Сабуров

Остання редакція: 2020-04-18

Тези доповіді


При проектуванні спеціалізованого редактора нотних записів для комп’ютерно-видавничих систем з’являється потреба опрацювання окремих структурних компонентів з метою подальшого розташування підготовленого об’єкта видання в середовище верстки. У середовищах об’єктно-орієнтованого програмування виділяють три графічних класи (таблиця): піктограми (клас TIcon), метафайли (клас TMetaflle), растрові картинки (клас TBitmap), які охоплені абстрактним класом TGraphic. 
Об’єкти GDI, опрацьовувані класом TBitmap, подаються бітовою картою у вигляді растрового масиву та можуть бути збережені у файловій структурі зі стандартизованими розширеннями *.BMP чи *.DIB. Клас зберігає зовнішнє зображення bitmap-образу й автоматично підвантажує системну палітру. Допускаючи масштабування, дзеркалення/обертання та заливку, цей клас, однак, не передбачає підтримку WYSIWYG, реалізацію математичного апарату побудови графічного образу і, відповідно, не забезпечує виконання поліграфічних норм при підготовці нотних видань. Зазначені чинники, а також громіздкість вбудованого об’єкта видання не дозволяють використовувати TBitmap для опрацювання музичної нотації у спеціалізованому редакторі для комп’ютерно-видавничих систем. Клас TIcon забезпечує компактність вбудованого об’єкта видання, але нецільове використання та інші чинники, зокрема відсутність підтримки OLE, зумовили вибір графічного класу TMetafile.


Ключові слова


нотний запис, графічний образ, програмування, настільне видавництво

Full Text: PDF