Наукові конференції України, Друкарство молоде-2020

Розмір шрифту: 
Класифікація мережевих ЗМІ
Анжела Ратушна

Остання редакція: 2020-04-18

Тези доповіді


Сучасний стан розвитку технологій обумовлює необхідність систематизації вже створених видів видань, які пройшли шлях трансформації від друкованої форми до електронної версії. Аналіз літературних джерел довів відсутність на сьогодні в Україні чіткої класифікації засобів масової інформації, які були інтегровані у мережу Інтернет. Актуальність цього питання полягає у тому, що й досі тривають дискусії щодо визначальних параметрів характеристики інтернет-видань, а також їх технічної складової. У результаті огляду науково-фахової літератури щодо різних типів видань та їх способу представлення, у мережі розроблено класифікацію мережевих ЗМІ, наведену на рисунку. Електронні ЗМІ у плані технічної складової, а саме форми подачі, елементів використаних у них та загальної інформації, можна поділити на два основних типи — це копії друкованих ЗМІ та інтернет-видання. У свою чергу, перші поділяються на інтернет-журнали та інтернет-газети, які або заголовками, або тезово викладають інформацію із своїх друкованих аналогів для того, щоб зацікавити та залучити читача до купівлі друкованого видання, а також може бути повністю представлений друкований зразок в електронному вигляді. Представлена класифікація дозволяє узагальнити знання щодо структури подачі електронних ЗМІ, компонентів, які мають бути наявні у них, а також пояснити принципи взаємодії у вже раніше відомих ЗМІ. На основі проведеного аналізу можна зробити висновок, що інтернет-видання — це видання, які розпізнаються та ідентифікують себе через три головні складники: мультимедійність, інтерактивність, гіпертекстуальність. Головна їх відмінність від інших електронних видань — це одночасне використання з можливістю поєднання та утворення цілісної структури у мережі Інтернет.


Ключові слова


Видавництво та поліграфія; інтерактивні видання

Full Text: PDF