Наукові конференції України, Друкарство молоде-2020

Розмір шрифту: 
Аналіз відмінностей у розробці дизайну для друку та для веб-сторінок
Tetiana Volodymyrivna Hordiienko

Остання редакція: 2020-04-21

Тези доповіді


Графічний дизайн зробив величезний крок уперед за останнє десятиліття. Складно уявити життя без графічного дизайну, він скрізь: від мобільного додатку на смартфоні, до етикетки Вашої улюбленої цукерки, від рекламних банерів, до відеолекції з англійської мови. Графічний дизайн тісно переплівся з кожним аспектом нашого життя, ми не помічаємо його та не надаємо йому значення, сприймаємо як дане. Чим стрімкіше розвивається графічний дизайн, тим більше розгалужень та підвидів має у собі. Уже не коректно узагальнювати графічний дизайн та всі роботи графічних дизайнерів за допомогою даного словосполучення. Адже не можна порівнювати дизайн візитки виконаний графічним дизайнером поліграфічної продукції, із дизайном сайту веб-дизайнера, чи відеорекламою моушен дизайнера. Всі вони різні та мають свої особливості на кожному етапі створення. Розглянемо основні відмінні принципи в створенні макетів графічного дизайну та веб-дизайну. 1. Вплив на користувача/читача. Люди по-різному сприймають інформацію з екранів моніторів чи з фізичного носія (книжка, журнал, листівка тощо). Проведено чимало досліджень на цю тему, які вказують на перевагу в сприйнятті інформації саме з фізичних носіїв. Тому, якщо головною задачею певного продукту дизайну є донесення важливої інформації, це має бути надрукованим у тій чи іншій формі залежно від ситуації. 2. Відчуття, взаємодія з емоціями. Як надрукований об’єкт дизайну, так і веб-дизайн створюється для взаємодії з користувачем. Коли перший має перевагу в тактильній взаємодії, за допомогою структури паперу, виду ламінації, додатковому оформленню (трафаретний друк, тиснення, гравіювання тощо), то другий — ні. Веб-дизайн позбавлений таких важелів впливу, але має інші, такі як додаткова інтерактивність. Тож, залежно від створення необхідної взаємодії користувача з емоціями, слід обирати формат майбутнього макету. 3. Боротьба статики та динаміки. Надрукований (фізичний) предмет графічного дизайну є статичним носієм інформації, щоб доповнити чи оновити її потрібно переробляти макет та друкувати наклади заново, а це є довготривалий та затратний процес. Тому, якщо на меті є інформування користувачів в онлайн форматі, чи надання інформації, яка постійно змінюється, краще використовувати веб-дизайн та подавати інформацію у вигляді сайта чи, наприклад, інтернет-розсилки. 4. Навігація та розташування об’єктів дизайну. Від розміщення об’єктів дизайну в макеті залежить загальний вигляд предмету дизайну та його сприйняття користувачем. Якщо в надрукованому носії графічного дизайну розміщення цих об’єктів диктує структура та технічні характеристики друку, то у веб дизайні, об’єкти можна розміщувати як того бажає графічний дизайнер та його бачення загальної концепції. 5. DPI та PPI. Більшість людей вважають, що ці дві абревіатури є синонімами, але це не так. DPI відповідає за щільність точок фарби на одному дюймі друкованої продукції, а ppi — за кількість пікселів на один дюйм. Загалом ppi відповідає за якість зображення, чим більша кількість пікселів на дюйм, тим більшу якість та чіткість має зображення. Для розуміння різниці між двома цими параметрами, потрібно запам’ятати: при зміні ppi розмір зображення збільшується, а при dpi — ні. 6. RGB та CMYK. Саме ці два колірних простори і створюють найбільшу та найсуттєвішу різницю в макетах для друку та для вебу. Використання двох різних колірних просторів пояснюється різною фізикою створення кольору. При друці загальний колір отримується після змішування чотирьох основних фарб: блакитної (Cyan), пурпурної (Magenta), жовтої (Yellow) та ключового кольору, чорного (Key). Звідки і походить сама назва колірного простору — CMYK. Наприклад, кодування кольору за CMYK матиме такий вигляд — 10;0;0;70, блакитної фарби — 10 %, пурпурної — 0 %, жовтої — 0 %, чорної — 70 %. На екрані кожен піксель складається з трьох кольорів: червоного (Red), зеленого (Green) та синього (Blue). Залежно від домінування того чи іншого колірного елемента, залежить який саме колір сприймається нашим мозком. За RGB системою кодування кольору виглядатиме так: 35;70;0, тобто зелений колір переважає. Різниця в різному кодуванні кольору викликає складнощі при переробці макету з друкованого формату у формат для вебу і навпаки. Адже, без спеціальної корекції, жоден колір не буде однаково виглядати на фізичному носії та у веб-просторі. Для мінімізації таких проблем графічні дизайнери використовують систему відповідності кольорів PANTONE. Якими б різними не були ці два типи графічного дизайну, вони обидва є повноцінними та незамінними. Адже виконують різні функції та можуть досягати необхідного результату в різний спосіб. Тож, не варто фіксувати свою увагу лиш на одному типі графічного дизайну, а вміло їх комбінувати.


Ключові слова


технологічні процеси; графічний дизайн; веб-дизайн

Full Text: PDF